Veronica Inside onder vuur

0
195

Veronica Inside is twee adverteerders kwijtgeraakt door de uitspraken die Johan Derksen de afgelopen dagen deed in het kader van Black Lives Matter. 

Meerdere grote merken die met regelmaat reclametijd inkopen rond Veronica Inside hebben  aangegeven niet meer te willen adverteren.

Zespri zegt de ’verontwaardiging en woede’ die vooral op sociale media ontstond te begrijpen. ,,Wij distantiëren ons er nadrukkelijk van en willen niet meer adverteren rond dit programma. Deze uitspraken zijn verkeerd en in strijd met onze waarden. Zespri is als merk gericht op mensen, verbinding en inclusiviteit en we streven naar een betere wereld”, zo laat het kiwimerk in een statement weten.

Ook Gillette trekt zich per direct terug. “We distantiëren ons van de uitspraken die in het programma zijn gedaan en steunen geen enkele boodschap die mensen kan kwetsen op basis van hun huidskleur, geslacht, hun mening of seksuele geaardheid.

Albert Heijn is stelliger in hun reactie: ,,Er is geen plaats voor discriminatie bij Albert Heijn. Voor de goede orde: we zijn geen sponsor van dit tv-programma, en stoppen met de reclames eromheen”.

De SNS Bank en Gamma, die vaak reclametijd inkopen rond het programma willen met Veronica in gesprek over de ril van Johan Derksen. Dat stelt BuzzE die de bedrijven benaderd hebben na de ophef over de racistische grap van Derksen in de uitzending van maandag.

De uitlatingen van Derksen kregen veel kritiek op sociale media. Veel BN’ers lieten zich van zicht horen. Anouk schrijft dat de uitspraken ‘om te kotsen’ waren. Arie Boomsma. Glennis Grace, Eljero  Elia en Memphis Depay riepen bedrijven op niet langer te adverteren rondom het programma.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in